Test Volvo C40 Recharge

Niezależny test Piotra Pioruna

C40 to kolejny, po XC40 Recharge w pełni elektryczny model Volvo. Crossover o smuklejszej sylwetce, z czarnym dachem, błyszczącymi czarnymi detalami stylistycznymi i unikalnymi felgami – zaprojektowany tak, by robić wrażenie. Jakie wrażenie zrobił podczas niezależnego testu wykonanego przez dziennikarza Piotra Pioruna? Przeczytajcie sami!

Volvo C40 Recharge – czyli czas na „elektryka”!

To auto nie tylko zwraca uwagę swoim nietuzinkowym wyglądem ale przede wszystkim  daje mnóstwo emocji i frajdy podczas jazdy. A do tego jest nieprawdopodobnie proste w obsłudze i jak przystało na markę klasy premium – komfortowe w każdym aspekcie. Innymi słowy – C40 Recharge, najnowszy, pierwszy w pełni elektryczny crossover Volvo

C40 potrafiłoby poprowadzić nawet dziecko. Wystarczy usiąść za kierownicą, wcisnąć pedał hamulca i przesunąć dźwigienkę selektora w pozycję „D” (jak „drive”).  Ożywają ekrany, wskaźniki oraz reflektory i auto jest gotowe do jazdy. I to jakiej! Niech właścicieli rasowych hot hatchy nie zwiedzie jego (mimo wszystko) dość masywna postura bo start spod świateł może zakończyć się kompromitacją. A to za sprawą dwóch elektrycznych silników Volvo, umieszczonych przy obu osiach o łącznej mocy 408 KM i gigantycznym momencie obrotowym wynoszącym aż 660 Nm, które przy gwałtownym wciśnięciu pedału w podłogę zapierają (dosłownie) dech w piersiach i sprawiają, że auto osiąga „setkę” już po 4,7 sekundy za nic mając jego imponującą masę – 2,2 tony.

Dzięki tej masie, ale przede wszystkim doskonałej charakterystyce zawieszenia oraz pokładowej elektronice C40 zapewnia pasażerom maksimum komfortu nie tylko na autostradach ale również na wybojach czy przy pokonywaniu ostrych zakrętów. Wysoki poziom komfortu to również zasługa sporego rozstawu osi (270 cm).

Niezwykle precyzyjnie i lekko działa układ kierowniczy ale warto dodać, że możemy go sobie „usztywnić” przez zmianą parametrów w pokładowym menu. Na uwagę zasługuje funkcja „one pedal”, która w zasadzie wyklucza stosowanie pedału hamulca. Do tego dość nietypowego rozwiązania, idealnego w sytuacji jazdy po mieście, dość szybko można się przyzwyczaić. Innymi słowy – puszczenie pedału „gazu” skutkuje wyraźnie odczuwalnym hamowaniem auta. Jeśli jednak komuś wydaje się to kłopotliwe wystarczy zmiana w menu pojazdu.
Wnętrze pojazdu zaskakuje minimalizmem, wręcz ascezą. Kilka pokręteł i dwa duże ekrany do obsługi systemu operacyjnego Google`a pod nazwą Android Auto, ocenianego jako prostszy i łatwiejszy w obsłudze od stosowanego w standardowych modelach Volvo. System pozwala na łatwą personalizację ustawień – lusterek, siedzeń, temperaturę klimatyzacji a nawet rodzaj preferowanej muzyki. Co istotne, asystent Google`a zapewnia łączność z internetem dzięki karcie e-SIM bez potrzeby angażowania telefonu użytkownika. Oczywiście standardem jest nawigacja przy pomocy Google Maps, która może być również wyświetlana na ekranie wyświetlacza centralnego i która, po ustaleniu trasy, informuje m. in. o poziomie naładowania baterii po dotarciu na miejsce.
Najnowszy crossover Volvo reklamowany jest jako pierwsza konstrukcja klasy premium koncernu, w której nie użyto naturalnej skóry ale wyłącznie ekologicznych materiałów, w dużej części z recyklingu. Jednak efekt, w połączeniu z wzorzystymi, plastikowymi listwami, jest zadowalający. Wykorzystanie materiałów ekologicznych to znak czasów i konsekwencja przyjętej przed laty strategii Volvo, która zakłada zakończenie produkcji aut z napędem konwencjonalnym do 2030 roku.

Volvo C40 Recharge ma  444 cm długości, 187 cm szerokości oraz 159 cm wysokości.  Doskonale wyprofilowane przednie fotele zapewniają wystarczająco miejsca i komfortu. Z tyłu nie jest już tak obszernie a to za sprawą opadającej, i modnej, linii dachu, nadającej  C-czterdziestce sportowego charakteru „coupe”. Jednak osoby o wzroście 185 cm nie powinny mieć powodów do narzekań. Przestrzeń bagażowa może też nie imponuje wielkością ale 413 dm3 jest przyzwoitą wartością. W razie potrzeby rozwiązaniem problemu może być złożenie tylnej kanapy, wówczas objętość bagażnika wzrasta do 1200 litrów!

Nie tylko „wokół komina”

Wielu potencjalnych nabywców pojazdów o napędzie elektrycznym wyraża obawy przede wszystkim o to, czy auto jest w stanie pokonać dłuższe dystanse mając świadomość stosunkowo słabej dostępności punktów szybkiego ładowania i tego, że dane na temat zasięgu zawarte w folderach reklamowych nijak mają się do rzeczywistego dystansu „elektryków”.

Przyjrzyjmy się zatem Volvo. Baterie C40 gromadzą 75 kWh energii, co powinno pozwolić na przejechanie ponad 440 kilometrów przy umiarkowanej jeździe. Wartość imponująca, ale czy rzeczywista? Sprawdziliśmy.

Na początku testu, komputer C40 pokazywał poziom 92 procent naładowania baterii co, zgodnie z wyliczeniem komputera, pozwalało na pokonanie dystansu około 360 kilometrów. Po przejechaniu nieco ponad 80 kilometrów,  głównie w warunkach miejskich, poziom naładowania  spadł do 75 procent, czyli o 17 punktów. Zatem bardzo szacunkowe wyliczenia dają nadzieję na to, że w pełni naładowanym autem można przejechać dystans 400 kilometrów bez ładowania. Okazuje się również, że przesadzone są obawy o niewielką dostępność punktów szybkiego ładowania. – Na terenie Polski jest już ich całkiem sporo. Dość wspomnieć, że Orlen, największy polski koncern paliwowy, ma już około 400 stacji ładowania a w tym roku planuje budowę kilkudziesięciu nowych. Drugim potentatem na polskim rynku jest GreenWay, który dysponuje ponad 320 punktami. Poza tym w większych, ale i mniejszych miastach, funkcjonuje wiele punktów ładowania – informuje Dawid Piasecki, doradca flotowy Volvo Car Kalisz i jednocześnie podkreśla, że dla właścicieli Volvo dostępna jest specjalna aplikacja informująca o lokalizacji punktów ładowania na terenie Polski oraz Europy.

Kolejna dobra wiadomość jest taka, że czas ładowania C40 Recharge ładowarką o mocy 150 kW od 10 do 80 procent wynosi nieco ponad pół godziny. Chwila odpoczynku w trasie przy małej czarnej zawsze dobrze nam zrobi.

Najważniejsze elementy wyposażenia Volvo C40 Recharge:

Panoramiczny dach, ultradźwiękowe czujniki parkowania, system aktywnej jazdy w korku, personalizowany zestaw zegarów, automatyczna klimatyzacja, bezprzewodowe ładowanie, monitoring martwego pola, kamery parkowania przód i tył, czujnik deszczu, podgrzewana kierownica, Bluetooth, funkcja WiFi, podgrzewane fotele kierowcy i pasażera, funkcja utrzymywania pasa ruchu, aktywny tempomat, składane lusterka boczne, gniazdo USB-C, systemy Android Auto/Apple Car Play, zdalna komunikacja z pojazdem, elektrycznie regulowane fotele.

 

Chcesz dowiedzieć się więcej o modelu?

Volvo C40

Volvo C40 Recharge

Interesuje Cię indywidualna jazda testowa modelami elektrycznymi Volvo? Nic trudnego. Wyślij nam wypełniony formularz lub skontaktuj się z naszym działem recepcyjnym a wyznaczymy wygodny dla Ciebie termin. Zapraszamy

Nie znalazłeś wymarzonego auta? Napisz do nas lub zadzwoń +48 726 066 600
Skontaktuj się z nami

Zapytaj o szczegóły

Odezwiemy się do Ciebie w ciągu 2 godzin

Więcej › Jeżeli wyrazi Pan/Pani zgodę, Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane przez administratora - Volvo Car Poland sp. z o.o., Warszawa (02-884), ul. Puławska 558/560 (VCP), na podstawie art. 6 ust. 1 pkt a) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO), w celu marketingu bezpośredniego produktów i usług marki Volvo, takich jak samochody, części i akcesoria, usługi Volvo Car Financial Services oraz inne usługi dostępne w sieci Volvo. Informujemy, że: podanie danych jest dobrowolne, może Pan/Pani w każdej chwili wycofać zgodę (w tym przy użyciu danych kontaktowych administratora lub inspektora ochrony danych), wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem, z inspektorem ochrony danych VCP może się Pan/Pani skontaktować przy użyciu adresu mailowego: globdpo@volvocars.com, odbiorcami Pana/Pani danych osobowych będą podmioty świadczące usługi na rzecz VCP, w tym: dostawcy usług marketingowych i IT, autoryzowani dealerzy Volvo, podmioty z grupy kapitałowej Volvo oraz partnerzy oferujący produkty Volvo Car Financial Services (np. kredyty, leasingi i ubezpieczenia), dane osobowe będą przechowywane nie dłużej niż przez 30 lat, przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania i przeniesienia (wniosek o realizację tych uprawnień można złożyć pod adresem: https://www.volvocars.com/pl/forms/subject-rights-request-form), a także prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane również w formie profilowania online i profilowania społecznościowego, które będzie polegało na zbieraniu i agregowaniu Pana/Pani danych w celu stworzenia profilu klienta i przedstawiania materiałów reklamowych i ofert lepiej dostosowanych do Pana/Pani potrzeb. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych w sieci Volvo zamieściliśmy na stronie: https://www.volvocars.com/pl/footer/polityka-prywatnosci Mniej ‹
Więcej › Wyrażam zgodę na prowadzenie przez Volvo Car Poland sp. z o.o. (ul. Puławska 558/560, 02-884 Warszawa), lub na jej zlecenie marketingu bezpośredniego produktów i usług marki Volvo, takich jak samochody, części i akcesoria, usługi Volvo Car Financial Services oraz inne usługi dostępne w sieci Volvo, poprzez kontakt głosowy na podany przeze mnie numer telefonu, w tym przy użyciu automatycznych systemów wywołujących. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana (w tym przy użyciu danych kontaktowych wskazanych powyżej lub w wiadomości e-mail wysłanej na adres inspektora ochrony danych: globdpo@volvocars.com). Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Pozostałe informacje dotyczące przetwarzania danych w celach marketingowych znajdziesz w powyższej klauzuli zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych lub na stronie https://www.volvocars.com/pl/footer/polityka-prywatnosci. Mniej ‹
Więcej › Wyrażam zgodę na prowadzenie przez Volvo Car Poland sp. z o.o. (ul. Puławska 558/560, 02-884 Warszawa) lub na jej zlecenie marketingu bezpośredniego produktów i usług marki Volvo, takich jak samochody, części i akcesoria, usługi Volvo Car Financial Services oraz inne usługi dostępne w sieci Volvo, poprzez przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności za pomocą poczty elektronicznej, a także za pomocą wiadomości SMS, na podany przeze mnie adres e-mail lub numer telefonu komórkowego. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana (w tym przy użyciu danych kontaktowych wskazanych powyżej lub w wiadomości e-mail wysłanej na adres inspektora ochrony danych: globdpo@volvocars.com). Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Pozostałe informacje dotyczące przetwarzania danych w celach marketingowych znajdziesz w powyższej klauzuli zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych lub na stronie https://www.volvocars.com/pl/footer/polityka-prywatnosci. Mniej ‹

* Dane konieczne do podania w celu umożliwienia kontaktu i przedstawienia oferty, przy czym spośród danych: numer telefonu i adres e-mail wystarczy podanie tylko jednej z tych danych wraz z zaznaczeniem odpowiedniej zgody poniżej (druga zgoda jest zgodą na kontakt telefoniczny, zaś trzecia zgoda jest zgodą na kontakt mailowy). Pierwsza z poniższych zgód jest konieczna do zaznaczenia w celu umożliwienia kontaktu i przedstawienia oferty, niezależnie od tego, czy podany zostanie numer telefonu czy adres e-mail.

Dealer Volvo Car Kalisz otrzymał twoją wiadomość

Wszystko poszło zgodnie z planem. Nasz pracownik skontaktuje się z Tobą w ciągu 24 godzin
|
Volvo Car Kalisz

Używamy plików cookie, aby maksymalnie ułatwić Państwu korzystanie z naszej witryny internetowej, w tym także w celu dostosowania jej zawartości i reklam do Państwa preferencji, oferowania funkcji mediów społecznościowych oraz w celu analizy ruchu. Pliki cookie obejmują pliki związane z kierowaniem treści oraz pliki do zaawansowanej analityki. Więcej informacji podano w sekcji Informacje na stronie z opisem plików cookie. Klikając Akceptuj, wyrażają Państwo zgodę na używanie przez nas plików cookie. Aby zmienić rodzaj wykorzystywanych przez nas plików cookie, prosimy kliknąć „Ustawienia plików cookie”.

ZAAKCEPTUJ WSZYSTKIE
DOSTOSUJ
USTAWIENIA PLIKÓW COOKIE
ZAWSZE
AKTYWNE

Te pliki cookie są niezbędne do działania naszej witryny internetowej i nie można ich wyłączyć w naszych systemach. Zazwyczaj są one ustawiane tylko w odpowiedzi na działania podejmowane przez użytkownika w celu zgłoszenia żądania wykonania określonej usługi, takie jak ustawienie preferencji w zakresie prywatności, zalogowanie się lub wypełnienie formularza. Użytkownik może określić w ustawieniach swojej przeglądarki, czy chce blokować tego typu pliki cookie lub być o nich ostrzegany, ale niektóre części witryny nie będą wówczas działać.

POMIAR WYDAJNOŚCI

Te pliki cookie pozwalają nam na zliczanie wizyt i źródeł ruchu w naszej witrynie, dzięki czemu możemy mierzyć i usprawniać jej działanie. Dzięki nim możemy dowiedzieć się, które strony są najbardziej, a które najmniej popularne, a także zrozumieć, jak odwiedzający poruszają się po naszej witrynie. Wszystkie dane gromadzone przez te pliki cookie są agregowane, w związku z czym pozostają anonimowe. Jeśli użytkownik nie wyrazi zgody na stosowanie tych plików cookie, nie będziemy wiedzieć, kiedy odwiedził naszą witrynę ani nie będziemy w stanie monitorować jej działania.

PERSONALIZACJA REKLAM

Pliki ‘cookies’ (tzw. ciasteczka) są wykorzystywane w reklamach Volvo na stronach internetowych stron trzecich, w tym w mediach społecznościowych, i służą nam do mierzenia efektywności kampanii reklamowych. Pozwalają nam dopasowywać treści reklamowe do indywidualnego odbiorcy i ułatwiają kontakt z nami, także poprzez inne kanały komunikacji (e-mail, aplikacja Volvo Cars, media społecznościowe itd.). W przypadku odrzucenia zgody na ich działanie, reklamy (także nasze) będą wciąż pojawiały się podczas przeglądania stron internetowych, a informacje marketingowe będą nadal przesyłane zgodnie z wyrażoną zgodą, jednak treści reklamowe nie będą dobrane indywidualnie i przez to mniej dopasowane do odbiorcy.