Test Volvo XC40 Hybrid plug-in

Niezależny test Piotra Pioruna

XC40 to już lepiej znany Klientom suv marki Volvo. Stworzony do komfortowej i zrównoważonej podróży. Dzięki płynnemu ruszaniu i dynamicznemu przyspieszaniu każda podróż XC40 z silnikiem hybrydowym plug-in jest bliższa doskonałości. Jakie wrażenie zrobił podczas niezależnego testu wykonanego przez dziennikarza Piotra Pioruna?

Volvo XC40 hybrid plug-in czyli jeszcze wyższy poziom

To auto potrafi zaskoczyć! Przy 1800 kilogramów masy, „setkę” uzyskuje w nieco ponad 7 sekund zadowalając się spalaniem na poziomie skutera. Dodajmy do tego eleganckie „opakowanie” rasowego crossovera i komfort klasy premium.

Zespół napędowy Volvo XC40 T5 hybrid Recharge plug-in, bo o nim mowa, tworzą benzynowy silnik o mocy 180 KM i 265 Nm momentu obrotowego oraz elektryczna jednostka generująca 82 KM (160 Nm). W T5 konstruktorzy zdecydowali się na silnik spalinowy o pojemności zaledwie 1,5 litra oraz trzy cylindry. Rozwiązanie może wydawać się trochę ryzykowane. Jest bowiem wiele przykładów na to, że downsizing nie zawsze jest opłacalny. Wiele trzycylindowych jednostek okazuje się, wbrew oczekiwaniom, nazbyt paliwożernych a do tego kulturą pracy też nie zachwyca. W przypadku Volvo jest inaczej – podczas jazdy nie słychać irytującego terkotu trzech cylindrów, auto pracuje bardzo cicho i sprawnie przyspiesza. Testując auto z niedowierzaniem przyjmujemy do wiadomości, że pod maską 1,8-tonowego kolosa pracuje tak mała jednostka benzynowa. Ale w tym przypadku hybrydowy duet spisuje się znakomicie.

262 KM, bo tyle  wynosi moc całego układu, przy 425 Nm momentu obrotowego, pozwala na osiągnięcie pierwszych 100 km/h w 7,3 sekundy (w trybie „power”) a maksymalnie 180 KM/h. Moc z obu silników trafia wyłącznie na koła przednie za pośrednictwem dwusprzęgłowej, 7-biegowej skrzyni.

XC40 oferuje trzy tryby pracy. „Pure” wymusza jazdę wyłącznie na napędzie elektrycznym, „Hybrid”, który sam wybiera rodzaj napędu w zależności od sytuacji oraz wspomniany wcześniej „Power”.

Hybryda jak elektryk

Przy pojemności baterii wynoszącej 10,7 kWh, na silniku elektrycznym da się pokonać ok.  45 kilometrów. Wystarczająco aby codzienne dystanse po mieście – dom – praca – dom, pokonywać w większości na napędzie elektrycznym. W takich okolicznościach spalanie jest naprawdę symboliczne, nie przekracza bowiem 2 litrów na 100 kilometrów. Druga dobra wiadomość jest taka, że Volvo napędzane wyłącznie silnikiem elektrycznym może rozpędzić się nawet do 120 km/h., co jest bardzo przyzwoitą wartością. Czas pełnego ładowania baterii z gniazdka o napięciu 230V i 10A to ok. 4 godziny. Przy ładowaniu prądem o natężeniu 16A czas ładowania skraca się do 3 godzin.

Bardziej dynamiczna jazda poza miastem, z wykorzystaniem obu rodzaju napędów, skutkuje oczywiście większym spalaniem. Przy jednostajnej jeździe z prędkością 90, 100 km/h spalanie nie przekracza 5,5 litra. Warunkiem jest naładowana do pełna bateria. Jeśli bateria będzie rozładowana, spalanie wzrośnie do 6,5 litrów. Jazda z większymi prędkościami  na autostradzie „kosztuje” ok. 8 litrów paliwa na 100 kilometrów. To krótkie zestawienie pokazuje, że warto w pełni wykorzystywać elektryczny potencjał hybrydy i systematycznie doładowywać baterie ze zwykłego, domowego gniazdka. Mimo wszystko prąd jest znacznie tańszy od paliw.

Warto jeszcze dodać, że XC40 z nawiązką spełnia niezwykle wyśrubowane normy emisji spalin. Według normy WLTP wynosi ona 57 g CO2 na km.

Komfort premium

Volvo XC40 T5 hybrid plug-in jest kompaktowym crossoverem o długości 442 cm, 186 cm szerokości oraz 165 cm wysokości. Gwarantuje wystarczająco dużo przestrzeni w kabinie oraz przyzwoitą pojemność bagażnika wynoszącą 460 litrów, która po złożeniu tylnej kanapy rośnie do ponad 1330 dm3. Przy swej dużej masie, nisko umieszczonym środku ciężkości, stosunkowo sztywno zestrojonym zawieszeniu, dużym rozstawie osi (270 cm) oraz 18-calowych kołach prowadzi się niezwykle pewnie i daje wysoki poziom komfortu, doskonale tłumi nierówności. Ilość miejsca na tylnej kanapie nie odbiega od przestrzeni oferowanej przez większe modele. Doskonałym rozwiązaniem okazuje się umieszczenie baterii zasilającej silnik elektryczny w tunelu środkowym.

Stylistycznie XC40 nie wyróżnia się specjalnie od innych modeli marki. Muskularna bryła, wyraźne przetłoczenia karoserii, kształt przedniej atrapy oraz reflektorów z charakterystycznym „młotem Thora” wykonane w technologii LED. Nie rozczarowuje wnętrze auta. Wysokiej jakości materiały, oczywiście eco, wygodne fotele i doskonała widoczność. Na desce dwa duże ekrany. Centralny, dotykowy obsługuje klimatyzację, nawigację, poziom ogrzewania foteli, kierownicy i wiele innych użytecznych funkcji. Jest też coś dla tradycjonalistów – przyciski  sterowania szybami, wybór charakterystyki jazdy oraz pokrętło radia.

Drugi ekran, za kierownicą, wyświetla wirtualne „zegary” – prędkościomierz i obrotomierz oraz dane z pokładowego komputera, m.in. zasięg, dystans czy cyfrowy prędkościomierz.

Bogate  wyposażenie i bezpieczeństwo (przede wszystkim)

Na podkreślenie zasługuje bogate, standardowe wyposażenie auta. M.in. jednostrefowa klimatyzacja automatyczna, tempomat, 4-stopniowa regulacja odcinka lędźwiowego foteli przednich, czujniki parkowania, wielofunkcyjna kierownica z aluminiowym wykończeniem, podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych, wybór trybu jazdy, etc. Oraz bogaty pakiet systemów bezpieczeństwa. Jak to w Volvo.

Legendarny już poziom bezpieczeństwa aut szwedzkiego koncernu znajduje potwierdzenie również w tym przypadku. W testach NCAP XC40 otrzymało maksymalną notę czyli 5 gwiazdek. Równie wysoka jest ocena ochrony dorosłych pasażerów – aż 97 procent, co jest jedną z najwyższych wartości, jakie w ogóle odnotowano.

Na podkreślenie zasługuje fakt, że jury corocznego konkursu Car Of The Year, czyli dziennikarze pism motoryzacyjnych z kilkudziesięciu krajów świata, doceniło XC40 przyznaniem tytułu „Samochodu Roku” w 2018 roku. Oceniane były: stylistyka, osiągi, funkcjonalność, prowadzenie, komfort, satysfakcja użytkownika, relacja ceny do jakości oraz aspekty ekologiczne. Czy potrzeba lepszej rekomendacji?

 

Piotr Piorun

Nie znalazłeś wymarzonego auta? Napisz do nas lub zadzwoń +48 726 066 600
Skontaktuj się z nami

Zapytaj o szczegóły

Odezwiemy się do Ciebie w ciągu 2 godzin

Więcej › Jeżeli wyrazi Pan/Pani zgodę, Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane przez administratora - Volvo Car Poland sp. z o.o., Warszawa (02-884), ul. Puławska 558/560 (VCP), na podstawie art. 6 ust. 1 pkt a) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO), w celu marketingu bezpośredniego produktów i usług marki Volvo, takich jak samochody, części i akcesoria, usługi Volvo Car Financial Services oraz inne usługi dostępne w sieci Volvo. Informujemy, że: podanie danych jest dobrowolne, może Pan/Pani w każdej chwili wycofać zgodę (w tym przy użyciu danych kontaktowych administratora lub inspektora ochrony danych), wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem, z inspektorem ochrony danych VCP może się Pan/Pani skontaktować przy użyciu adresu mailowego: globdpo@volvocars.com, odbiorcami Pana/Pani danych osobowych będą podmioty świadczące usługi na rzecz VCP, w tym: dostawcy usług marketingowych i IT, autoryzowani dealerzy Volvo, podmioty z grupy kapitałowej Volvo oraz partnerzy oferujący produkty Volvo Car Financial Services (np. kredyty, leasingi i ubezpieczenia), dane osobowe będą przechowywane nie dłużej niż przez 30 lat, przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania i przeniesienia (wniosek o realizację tych uprawnień można złożyć pod adresem: https://www.volvocars.com/pl/subject-rights-request-form), a także prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane również w formie profilowania online i profilowania społecznościowego, które będzie polegało na zbieraniu i agregowaniu Pana/Pani danych w celu stworzenia profilu klienta i przedstawiania materiałów reklamowych i ofert lepiej dostosowanych do Pana/Pani potrzeb. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych w sieci Volvo zamieściliśmy na stronie: polityka prywatności Mniej ‹
Więcej › Wyrażam zgodę na prowadzenie przez Volvo Car Poland sp. z o.o. (ul. Puławska 558/560, 02-884 Warszawa), lub na jej zlecenie marketingu bezpośredniego produktów i usług marki Volvo, takich jak samochody, części i akcesoria, usługi Volvo Car Financial Services oraz inne usługi dostępne w sieci Volvo, poprzez kontakt głosowy na podany przeze mnie numer telefonu, w tym przy użyciu automatycznych systemów wywołujących. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana (w tym przy użyciu danych kontaktowych wskazanych powyżej lub w wiadomości e-mail wysłanej na adres inspektora ochrony danych: globdpo@volvocars.com). Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Pozostałe informacje dotyczące przetwarzania danych w celach marketingowych znajdziesz w powyższej klauzuli zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych lub na stronie polityka prywatności. Mniej ‹
Więcej › Wyrażam zgodę na prowadzenie przez Volvo Car Poland sp. z o.o. (ul. Puławska 558/560, 02-884 Warszawa) lub na jej zlecenie marketingu bezpośredniego produktów i usług marki Volvo, takich jak samochody, części i akcesoria, usługi Volvo Car Financial Services oraz inne usługi dostępne w sieci Volvo, poprzez przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności za pomocą poczty elektronicznej, a także za pomocą wiadomości SMS, na podany przeze mnie adres e-mail lub numer telefonu komórkowego. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana (w tym przy użyciu danych kontaktowych wskazanych powyżej lub w wiadomości e-mail wysłanej na adres inspektora ochrony danych: globdpo@volvocars.com). Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Pozostałe informacje dotyczące przetwarzania danych w celach marketingowych znajdziesz w powyższej klauzuli zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych lub na stronie polityka prywatności. Mniej ‹

* Dane konieczne do podania w celu umożliwienia kontaktu i przedstawienia oferty, przy czym spośród danych: numer telefonu i adres e-mail wystarczy podanie tylko jednej z tych danych wraz z zaznaczeniem odpowiedniej zgody poniżej (druga zgoda jest zgodą na kontakt telefoniczny, zaś trzecia zgoda jest zgodą na kontakt mailowy). Pierwsza z poniższych zgód jest konieczna do zaznaczenia w celu umożliwienia kontaktu i przedstawienia oferty, niezależnie od tego, czy podany zostanie numer telefonu czy adres e-mail.

Dealer Volvo Car Kalisz otrzymał twoją wiadomość

Wszystko poszło zgodnie z planem. Nasz pracownik skontaktuje się z Tobą w ciągu 2 godzin.
|
Volvo Car Kalisz

Używamy plików cookie, aby maksymalnie ułatwić Państwu korzystanie z naszej witryny internetowej, w tym także w celu dostosowania jej zawartości i reklam do Państwa preferencji, oferowania funkcji mediów społecznościowych oraz w celu analizy ruchu. Pliki cookie obejmują pliki związane z kierowaniem treści oraz pliki do zaawansowanej analityki. Więcej informacji podano w sekcji Informacje na stronie z opisem plików cookie. Klikając Akceptuj, wyrażają Państwo zgodę na używanie przez nas plików cookie. Aby zmienić rodzaj wykorzystywanych przez nas plików cookie, prosimy kliknąć „Ustawienia plików cookie”.

ZAAKCEPTUJ WSZYSTKIE
DOSTOSUJ
USTAWIENIA PLIKÓW COOKIE
ZAWSZE
AKTYWNE

OBSŁUGA SERWISU I USŁUG PODSTAWOWYCH

Te pliki są wymagane i nie można ich wyłączyć.
Dzięki nim serwis może działać a podstawowe funkcje mogą być obsługiwane.

POMIAR WYDAJNOŚCI zobacz więcej

Dzięki tym danym analizujemy wykorzystanie naszego serwisu, m.in. mierzymy jego wydajność. Te dane pomagają nam uzyskać informację o treściach, jakich poszukują użytkownicy naszego serwisu, jak często do niego wracają. Dzięki temu możemy udoskonalać nasz serwis.

PLIKI COOKIE NA POTRZEBY ANALIZ STATYSTYCZNYCH zobacz więcej

Firma Volvo Cars używa usługi Google Analytics, która analizuje sposób korzystania z naszych serwisów internetowych przez użytkowników. Dostarcza nam ona następujących danych; e.g., informacji o tym, które strony użytkownik wyświetlił; które linki kliknął; ile czasu spędził na stronie; jakie samochody skonfigurował w naszym konfiguratorze; jakiego urządzenia używał. Te dane pomagają nam zrozumieć, jak osoby odwiedzające nasz serwis internetowy korzystają z niego, i zapewnić prawidłowe działanie serwisu. Nie wykorzystujemy tych danych w celach marketingowych lub reklamowych i nie udostępniamy ich podmiotom trzecim.

PERSONALIZACJA REKLAM zobacz więcej

Te informacje cookies pozwalają nam na umieszczanie reklam, które odpowiadają zainteresowaniom użytkowników.Bez tych informacji użytkownicy będą widzieli reklamy niezgodne z ich potrzebami.

DOSTARCZANIE I PREZENTOWANIE REKLAM I TREŚCI zobacz więcej

Te pliki cookie obejmują w szczególności znaczniki i piksele, które razem służą do gromadzenia informacji o cyfrowych interakcjach użytkowników z naszymi produktami, zarówno w naszej, jak i innych witrynach internetowych. Dane te pomagają nam mierzyć skuteczność naszych kampanii reklamowych i, w połączeniu z informacjami pochodzącymi z interakcji użytkownika z nami poprzez inne kanały (wiadomości e-mail, aplikacja Volvo Cars, SMS, media społecznościowe i reklamy cyfrowe), pozwalają nam budować profil zainteresowań użytkownika. Następnie możemy wykorzystać ten profil do ukierunkowanego dostarczania użytkownikowi reklam Volvo Cars dostosowanych do jego potrzeb, za pośrednictwem wielu kanałów. Należy pamiętać, że Volvo Car Corporation wraz z partnerami dostarczającymi reklamy cyfrowe jest współodpowiedzialne za przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych i reklamowych. Podmioty współpracujące: - Facebook Ireland Limited, w zakresie dostarczania ukierunkowanych reklam i poprawy optymalizacji kierowania i dostarczania reklam, a także gromadzenia i późniejszego przekazywania danych Facebookowi. Więcej informacji o tym, jak Facebook przetwarza dane osobowe, można znaleźć w polityce prywatności tej firmy (https://www.facebook.com/privacy/policy). Jeśli użytkownik nie zaakceptuje tych plików cookie, reklamy (w tym nasze) będą nadal wyświetlane podczas przeglądania Internetu, a materiały marketingowe będą nadal wysyłane do użytkownika, jeśli wyraził on na to zgodę, przy czym takie reklamy i materiały nie będą dostosowane do zainteresowań i interakcji użytkownika, będą zatem mniej przydatne.